USCM - Colonial Marine RPG
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hej på er

2 posters

Go down

Hej på er  Empty Hej på er

Post by Nickdgrip 2015-12-22, 13:30

Hej!

Jag har precis som ni rollspelat i Aliens universumet under många år. Jag började 1996 som medlem i USCMPBEM ett mailbaserat Amerikanskt rollspel som levde till och från under två år. Jag startade därefter mitt första egna som var en spinoff på Alien4, och det levde ett par kampanjer.

För ganska exakt tio år sedan startade jag mitt nuvarande Aliens rollspel online. Då hostat på en dator i min garderob, idag på ett eget webbhotell. Det är mig veterligen världens näst äldsta Aliens rollspel som fortfarande pågår...efter ert! Av en märklig slump drivs båda av Svenskar.

Jag har sedan dess klivit ner som Gamemaster och är nu site Admin. Nuvarande spelledare har varit med oss i många, många år. Ett flertal spelare har varit med nästan sedan starten och det har blivit en mängd missions. Spelet spelas via forum, använder originalreglerna plus lite canon material (technical manual) och är på Engelska.

Kul att se att Aliens lever och frodas och att det finns Svenskar som spelar live fortfarande. Jag bor tyvärr 3 timmar enkel väg från Linköping så jag har inte möjlighet att närvara vid era träffar - Även om det varit roligt.

Lycka till och vill ni så titta gärna in och säg hej (eller hello snarare) på vår site. (Googla uscmrpg)

Mvh Niklas

Nickdgrip
Colonist
Colonist

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 2015-12-22

Back to top Go down

Hej på er  Empty Re: Hej på er

Post by Oskar 2015-12-24, 23:42

Kul att du hörde av dig och kul att höra lite av storyn bakom ditt spel, ska absolut kolla upp det.
Vi använder också en hel del från technical manual, men reglerna är hemmabyggda.

Om du åker på LinCon brukar vi finnas som arrangemang där, kom förbi och säg hej i så fall.
Oskar
Oskar
Admin

Antal inlägg : 126
Registreringsdatum : 2015-02-15

http://www.uscm.tk

Back to top Go down

Hej på er  Empty Re: Hej på er

Post by Nickdgrip 2015-12-25, 11:31

Det skall jag absolut, var flera år sedan jag var på rollspelskonvent. Brukade bevista Gothcon för många år sedan. Var uppe och körde Flames of War i Linköping för tre år sedan men det har jag inte tid med längre...

Kika gärna in på siten om ni vill, vi behöver alltid fler marines!

Finns det någon särskild anledning till att ni bestämde er för att köra med egna regler? Jag gjorde med det till en början (Mutantregler!) tills dess att jag lyckades buda hem Aliens Adventure Game och Colonial Marines Technical manual (till hutlöst mycket pengar) på E-bay. Jag upplever AAG reglerna som rätt bra faktiskt, i vart fall för ett play by forum format - De kan nog kanske bli lite segt IRL med alla tabellslagningar och så vidare. Men de är extremt dödliga och en träff känns...oftast för sista gången. Precis som jag vill att det skall vara. Jag såg bara appendixet till era regler så jag antar att de inte är officiella, men bygger de på något annat system eller är det helt hemmasnickrat?

//Niklas

Nickdgrip
Colonist
Colonist

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 2015-12-22

Back to top Go down

Hej på er  Empty Re: Hej på er

Post by Oskar 2015-12-26, 22:40

Det var egentligen ingen anledning alls. Vi visste inte ens att det fanns "riktiga" regler på den tiden annars hade vi säkert kört det. I brist på annat blev det eget, vem hade trott då att det fortfarande skulle användas 15 år senare..

Våra regler är också ganska dödliga som man kan se på hall of fame-listan. Annars är det mest fokus på att vara skapligt snabbt så man inte tappar flyt i actionscenerna.

Jag har perioder ibland när jag tycker det är kul att sitta och snickra regler och har en ganska bra bild numera av hur jag vill ha den färdiga produkten, men får se om det någonsin blir en version 1.0 av det.
/Oskar
Oskar
Oskar
Admin

Antal inlägg : 126
Registreringsdatum : 2015-02-15

http://www.uscm.tk

Back to top Go down

Hej på er  Empty Re: Hej på er

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum